Monday, November 17, 2008

selamat berjuang team futsal watermelon fc

huhuhu...sekali lagi team kami akan menyertai kejohanan futsal...walaupun team kami belum pernah menajdi johan dlm kejohanan kejohanan sebelum ini, kami tetap akan menjadi pencabar kepada pasukan - pasukan fveret.. pencapaian terbaik kami adalah mendapat tempat ke 2 dlm kejohanan sebelum ini. melalui latihan- latihan yg telah kami jalankan kami yakin dapat memberi saingan pada kejohanan ini walaupun perit memandangkan beberapa pemain bertaraf bintang kami telah pun meninggalkan kelab ini kerana beberapa perselisihan faham.. huhuhu..biarlah bintang2 itu pergi andai itu cara terbaik untuk mereka. huhuhu... yang penting pemain kami yg tinggal ini bersatu hati...dan walaupun aku sedih dengan beberapa orang pemain yg seakan2 kacang lupakan kulit tapi x mengapa, ini menjadikan team kami akan lebih kuat.. percayalah.. dan beberapa pemain muda kami masih belum dapat bermain kerana sekarang tengah mengambil peperiksaan stpm dan spm... tinggal lah aku dan beberapa kawanku yang membesar bersama diatas padang bola kg aku itu.

sedikit makluman tentang projek cili aku....
aku telahpun bercadang menanam cili secara fertigasi di atas sekeping tanah seluas 3 ekar... tetapi setelah survey yg aku buat, aku dapati kos nya terlalu besar... dan aku bercadang juga menanam tanpa rumah perlidungan hujan..tetapi kos nya juga masih lagi besar.. dan aku ingin mengecilkan skala penanaman aku. masalah lain pula muncul... elektrik sukar disambung ke kawasan itu....hmmmmm....memandangkan tanah itu terlalu kedalam hutan dan belum terdapat lagi tiang ke kwasan itu. TNB telah menyatakan sekurang-kurangnya 8 batang tiang perlu ditanam barula sampai ke tanah itu... 3 tiang pertama adalah percuma...selebihnya perlu dibayar....hmmm aku terpaksa memikirkan semula projek ini... tanah projek tembikai aku x akan ditanam dengan cili ini kerana aku masih belum yakin sepenuhnya dengan cili.. aku x sanggup mendapat gelaran yg dikejar x dapat yg dikendong keciciran . apa-apa pun aku akan membersihkan tanah itu secepat mungkin...akan ada satu projek jgk disitu nanti.... insyallah

No comments: